Організована навчальна діяльність «Подорож в країну казок» за технологією Н.Гавриш
«Художнє слово і дитяче мовлення» з дітьми старшого дошкільного віку
Череповська М.В., вихователь КЗ «Заклад дошкільної осівти ( ясла-садок)№1 комбінованого типу Попаснянської районної ради Луганської області»
Мета : Продовжувати вчити дітей розуміти характери і вчинки героїв казки ; складати казку, помічати і розуміти образні вислови , вправляти у виборі означень , порівнянь до заданого слова, уточнити уявлення про жанрові особливості казки . Формувати у дітей позитивне ставлення до сприйняття та засвоєння нової інформації, незалежну точку зору й уміння поважати інших. Збагачувати словниковий запас словами : чумаки , віз , ополонка . Закріпити вміння дітей відповідати на запитання повним реченням. Стимулювати та активізувати вживання образних виразів із казки , вміння будувати речення різного типу( розповідні, окличні, питальні); прості , поширені. Розвивати стилістичне чуття мовлення, добирати слова, що найкраще висловлюють думку. Виховувати чуйне, добре ставлення до казкових героїв, бажання їм у важкій ситуації; критичне ставлення до граматичних помилок у власному мовленні, потребу говорити правильно
Обладнання : ноутбук, слайдова презентація .
Хід заняття
Вихователь : Добрий день , діти ! А скажіть мені будь ласка чи знаєте ви казки ? А які саме ви знаєте казки? А вони вам подобаються ? Сьогодні я вам пропоную відправитися у дуже цікаву подорож , в країну , де живуть казки . Заплющимо очі, звучить чарівна музика, ми з вами потрапили в країну казок.
ЧАРІВНА МУЗИКА
В цій країні живуть казки, які відрізняються одна від одної жанровими особливостями. Наприклад, казка, в якій з`являються магічні речі - магічна.
Як що в казці є чарівні предмети , вона яка ? (чарівна)
А як що в казці розмовляють тварини , яка це казка ?(фантастична)
- Діти , а яка ваша улюблена казка ? (відповіді дітей)
-А які ваші улюблені герої казок ? (відповіді дітей)
Вихователь :Діти ,погляньте , нас зустрічає один із казкових персонажів , хто цей герой , відгадайте будь ласка . Увага на екран .
Електронна загадка
Вихователь :Діти , а ви знаєте загадки про Лисицю ?
Хитра , руда по лісу гуляє,
Зайців та рибку вона полюбляє.(Лисиця)
Діти , чи знаєте ви казки , в яких є Лисиця ? (відповіді дітей)
Показ слайдів , де є персонаж Лисиця
Як можна сказати про Лисицю , про її вигляд (руда , пухнаста , красива) про характер ( хитра , розумна , кмітлива) .
ФІЗХВИЛИНКА
-Сьогодні ми з вами пригадаємо українську народну казку про Лисицю , яка має назву «Лисичка – сестричка і Вовк – панібрат. Я пропоную вам присісти і послухати казку . Увага на екран.
Читання казки
Вихователь : Діти , а чи сподобалася вам казка ?
А хто запам’ ятав , яку вона має назву ?
А хто є головними героями казки ?
Діти , яким чином Лисиця змогла перехитрити усіх героїв казки ?
(відповіді дітей) .
(Лисиця поміняла бичка – третячка на маковий пиріжок ; впала перед візком чумаків і притаїлася неживою ; поки ніхто не бачить , Лисичка почала кидати рибу з воза ; запропонувала Вовку піти до ополонки , та наловити риби; щоб допомогти Вовку витягти хвіст з ополонки , пішла за допомогою у село ; обмазала голову тістечком та пішла на зустріч Вовку).
-Діти , а коли я вам читала казку , чи зустрілися вам нові слова ?
А чи знаєте ви , яке значення має слово чумак , ополонка , віз ?
Ополонка – отвір ,прорубаний у замерзлій водоймі .
Віз - засіб пересування на чотирьох колесах ,з кінною або воловою тягою , для перевезення вантажів.
Чумаки- люди, які перевозили товар.
-Хто більше сподобався вам ,діти , Вовк чи Лисиця ?
-Чому ?
Вихователь :Я пропоную вам пофантазувати та вигадати свою нову казку , в якій Лисиця з Вовком потоваришували , стали найкращими друзями . Хто хоче розпочати казку ?
-Діти , чи хотіли б ви бути схожими на героїв вашої казки ?(відповіді дітей)
-Чому ?
- А зараз я пропоную вам намалювати казку .
-А яку б казку ви хотіли намалювати ,ту , яку ви слухали , чи яку ви вигадали ?
Організована навчальна діяльність (мовлення дитини середнього дошкільного віку)
"У гості до казки" ВИХОВАТЕЛЬ: ШКАРА О.О.
Мета: знайомити дітей з героями казок, вміти давати характеристики героїв казки, описувати їх; у яких казках зустрічали; закріпити
назву казок; збагачувати словниковий запас слів; розвивати слухову увагу; вміти відгадувати загадки; звуконаслідувати звуки;
моторику рухів, мислення, пам'ять, творчі здібності; виховувати організованість, інтерес до театралізованих вистав.
Конспект музыкального занятия
«Школа моральности,
добра и щедрости»
для детей старшего дошкольного
возраста